Forum o Tony Hawks Pro Skater
Tony Hawk's Pro Skater
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum o Tony Hawks Pro Skater Strona Główna
->
Sprzęt
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Rada Administratorów i Moderatorów
Tony Hawk's PS
HydePark
Humor
Linki WWW
Rozmowy o grach
----------------
Tony Hawk's Pro Skater 1
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater 3
Tony Hawk's Pro Skater 4
Tony Hawk's Pro Skater Underground
Tony Hawk's Pro Skater Underground 2
Pomoc
----------------
Tony Hawk's Pro Skater 1
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater 3
Tony Hawk's Pro Skater 4
Tony Hawk's Pro Skater Underground
Tony Hawk's Pro Skater Underground 2
Inne
----------------
Triki
Kody
Różne
Sprzęt
Skate Parki
Sławni Skejterzy
Top-Lista
ImageShack
Stats
Banner
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bubble
Wysłany: Czw 17:25, 15 Gru 2005
Temat postu: Sprzęt
SPRZĘT
Deska - odpowiednio sklejone warstwy laminowanego drewna. Może ich być od 7 do 11. Warstwy te są najczęściej ułożone tak, aby ich włókna były prostopadłe do siebie w celu zapewnienia większej wytrzymałości. Zdarzają się, choć niezwykle rzadko, deski o warstwach w położeniu ukośnym. Standardowy deck wytrzymuje nacisk rzędu 200kg. Można spotkać również deski wzmacniane np. aluminium. Ciekawą propozycją dla maniaków slideowania są deski wyposażone dodatkowo w syntetyczną warstwę (tzw. Ever-slick), która zapewnia nie zdzieranie się spodu decka. Niestety są one odpowiednio cięższe od standartowych.
W przeciwieństwie do snowboard'ów tu nie można stwierdzić jednoznacznie, która deska jest lepsza, a która gorsza. Ceny oscylują w granicach od 180 - 330 zeta. Standardowe decki kosztują 269-279 zeta. Różnice są też w długościach i szerokościach. Każdy powinien dopasować pod tym względem decka do swojego własnego stylu jazdy. Nie wskazane jest kupowanie deski tylko dlatego, że qmpel tak radzi albo ma taką samą i zajebiście na niej jeździ.
Warto też wspomnieć o wyprofilowaniu deski, zarówno poprzecznym jak i podłużnym.
Jeśli chodzi o profil poprzeczny to każdy deck ma inny. Jedne mają większy inne mniejszy co oczywiście powoduje, że lepiej się kręci flip'y, jednak i tak po pewnym czasie zmniejszy się on wydatnie. Jeśli chodzi o profil podłużny to im jest większy to teoretycznie wyższe ollie powinno dać się zrobić na takiej desce (teoretycznie
).
Trucki - część deski, która chyba najmniej się zużywa (zależy od stylu jazdy). Truck składa się z kilku podstawowych części. Są to: podstawa, oś, kingpin (śruba mocująca), gumki, i nakrętki.Różnice pomiędzy truckami mogą polegać np. na zastosowanym kingpinie (normalna nakrętka lub nakrętka imbusowa jak w Grind Kinga'ach lub Mercury'ch). Rzadko spotyka się przypadki złamania całego truck'a. Często natomiast pękają kingpiny. Przy robieniu np. Primo Grnid'ów problemem mogą być również zdzierające się nakrętki. Trucki oprócz tego, że łączą deck z kółkami to również dają nam kontrole nad deską (skręty) oraz wprowadzają masę tricków (grind'y).
Najczęściej truck'i zrobione są ze wzmocnionego aluminium, ale można też spotkać powlekane chromem czy niklem (coś jakby ever-stick na deck'u).
Ceny wachają się od 180 - 250 zeta.
Kółka - wytwarzane są z uretanu, mającego doskonałą wytrzymałość na zdzieranie oraz przyczepność. Klasyfikuje się je ze względu na twardość i wielkość. Twardość mierzy się w durometrach. Im wyższa wartość tym koła twardsze. Standartowe kółka mają twardość równą 101A. Przyjmuje się zasadę: twardsze i większe na rampę, mniej twarde i mniejsze do street'a, choć to też zależy od upodobań.
Papier - samoprzylepny papier ścierny decydujący o przyczepności nóg do deski. Należy wystrzegać się moczenia go i brudzenia. Jednym słowem: dbajmy o nasz papierek!!!!! bo od tego zależy wygoda naszej jazdy.
Łożyska - są odpowiedzialne za prędkość deski. Na jedno kółko przypadają dwa łożyska kulkowe, a między nimi tulejka rozporowa. Dobre łożysko powinno mieć podwójne kapsułki, aby do środka nie mogły przedostać się ani kamyki, ani kurz, czy woda. Przy dobieraniu łożysk należy pamiętać nie tylko o ich jakości, ale też o rozmiarze (ośka nie może zbyt luźno przez nie przechodzić). Klasyfikuje się je ze względu na smarowanie. W pięciostopniowej skali od 1 - 5, przy czym jeden oznacza, że będziecie stali w miejscu
, a pięć totalny odjazd....na łożysku zapisuje się ją w postaci: ABEC 5 lub ABEC 1.....
Podkładki - dla mnie mogły by nie istnieć. Umieszczane są pod truck'ami. Są zrobione z gumy choć dawniej zdarzały się też plastikowe. Mają ponoć 3 funkcje:
a) "antyzłamaniową" - powinny zapobiegać łamaniu się deck'ów (według mnie jest na odwrót);
b) mają zmniejszać hałas podczas lądowania - kto się tym przejmuje;
c) lądowania są miększe - gówno prawda;
Gumki - są odpowiedzialne za regulacje skrętu truck'ów. W zasadzie na rynku występują dwa rodzaje gumek: miękkie i twarde. Jeśli lubimy, gdy deska nam mocno skręca to powinniśmy założyć sobie gumki miękkie, natomiast gdy hcemy mieć deske sztywną to zakładamy gumki twarde.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin